USAutomoto – import aut z USA i Kanady

/// +48 531 980 019 /// +48 730 908 934 /// +48 780 431 183 ///

NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA W IMPORCIE AUT Z USA

JEŚLI MASZ WIĘCEJ PYTAŃ SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W przypadku pojazdów uszkodzonych najczęściej korzystamy z największych portali aukcyjnych w USA (Copart.com oraz IAAI.com). Dla wygody zalecamy korzystanie ze ston agregujących oferty obu ubezpieczalni w czytelnej formie np. Carsfromwest.com.

 Bezwypadkowe pojazdy znajdziemy na portalach (Manheim.comCars.comAutotrader.com czy nawet Ebay).

Cena pod dom zawiera: cenę zakupu pojazdu na aukcji, opłaty aukcyjne, transport lądowy do portu załadunku w USA, fracht morski do portu Bremenhaven / Rotterdam, koszty odprawy celnej, cło i vat, transport lądowy z portu Bremenhaven / Rotterdam pod wskazany adres w Polsce oraz naszą prowizję importu.

Przed przystąpieniem do licytacji pojazdu dostarczamy kompletny i szczegółowy kosztorys importu.

Cena pod dom nie zawiera: kosztów naprawy, tłumaczenia dokumentów, opinii rzeczoznawcy, akcyzy ani rejestracji pojazdu na terenie RP.

TITLE – to inaczej akt własności pojazdu. Przeglądając oferty pojazdów na aukcjach należy zwrócić baczną uwagę na TITLE jaki posiada dany pojazd. Wiele z nich nie ma możliwości rejestracji na terenie RP.

CLEAN TITLE -pojazdy z niewielkim uszkodzeniem lub bezwypadkowe – nie były wprowadzone do systemu przez władze stanowe lub firmę ubezpieczeniową. Takie pojazdy można bez problemu rejestrować w Polsce.

SALVAGE TITLE – pojazdy uszkodzony – zgłoszone przez władze stanowe lub ubezpieczalnie np. w skutek kolizji drogowej, kradzieży, wandalizmu lub nawet gradobicia. Kupno pojazdu z niewłaściwym TITLE może skutkować brakiem możliwości rejestacji w Polsce.

MOŻNA REJESTROWAĆ POJAZDY: Clean Title, Salvage Title, Salvage Rebuildible Title, MV-907A (pod warunkiem braku wpisu o zastawie).

NIE ZAREJESTRUJEMY POJAZDU: ACQ BILL OF SALE, ACQUISITION BILL OF SALE, ARTIFICERS LIEN TRANSFER, ABND/LIEN NC DLR ONLY DELAY, BILL OF SALE, BR, BV, CLEAN TITLE – NO VIN, CLEAN TITLE W/ UNSATIS LIEN, CERTYFICATE OF DESTRUCTION, CERT OF SALV BRANDED FLOOD, DISMANTLER W/ UNSATISFIED LIEN, EXPORT BILL OF SALE, FOR JUNK, FLOOD, FLOOD SALVAGE, FLOOD TITLE, FIRE DAMAGE, FOR PARTS ONLY, FLOOD SALVAGE VEHICLE TITLE, IRREPARABLE, MV907A WAIV-272.1, MV37 P.O. DISM, ONLY, MV907A W/ BRAND WAIVE, MV907A W/ NO PUBLIC VIN, MV907A W/ UNSATISFIED LIEN, MV-51B / STMT OF OWNERSHIP, MV907A W/ MD REASSIGNMENT, MV35 NO TITLE-DISMANTLE/SCRAP, NY-MV-51, NON-REBUILABLE, NON-REPAIRABLE, PARTS ONLY, PARTS ONLY W/NY REASSIGMENT, REBUILDABLE KIT CAR, REBLT SALV W/ UNSATISFIED LIEN, SALVAGE THEFT – NO PUBLIC VIN, SALVAGE TITLE DAMAGE WATER/FLOOD, WATER, WATER/FLOOD,

Jest to uzależnione od wielu czynników m.in od lokalizacji pojazdu na terenie USA lub Kanady. Pojazdy sprowadzane z zachodniego wybrzeża mają dłuższą drogę do pokonania frachtem morskim. Generalnie przyjmuje się, że cały proces nie powinien zająć dłużej niż 6-8 tygodni.

Nie. Udział w licytacji jest zupełnie darmowy. Nie pobieramy żadnych opłat za udział w licytacji w imieniu klienta.

Depozyt (Wadium) w wysokości 10% ustalonej maksymalnej ceny licytacji wpłacane jest przed przystąpieniem do licytacji. W przypadku, gdy pojazd nie zostanie wylicytowany wadium zostanie zwrócone w ciągu 2 dni na konto lub może zostać zaliczone na poczet następnych licytacji.

Depozyt można opłacić przelewem bankowym na nasz firmowy rachunek bankowy w walutach PLN, USD, EUR, GBP.

Bez opłaconego depozytu nie przystępujemy do licytacji.

Po wylicytowaniu pojazdu prześlemy Tobie wszystkie szczegóły płatności mailem. Przelew USD możesz dokonać osobiście ze swojego banku lub skorzystać z naszych wynegocjowanych warunków bankowych przesłać na nasze konto firmowe dowolną walutę PLN, USD, EUR, GBP.

Numery naszych rachunków bankowych znajdziesz tutaj.

W zależności od licytacji masz 2-3 dni roboczych na opłacenie licytacji. Do tego czasu środki muszą zostać zaksięgowane na kontach aukcyjnych – w przeciwnym razie zotaniesz naliczony za każdy kolejny dzień postoju pojazdu na placu aukcyjnym. Zalecamy opłacenie licytacji jak najszybciej aby uniknąć dodatkowych kosztów.

Należy pamiętać, że sam przelew z banku polskiego do USA czy Kanday może trwać do kilku dni roboczych.

Opcja 1 – BEZPOŚREDNIO Z TWOJEGO BANKU
Jeśli Twój bank udostępnia opcję realizacji ekspresowych przelewów USD i posiada kantor walutowy z atrakcyjnym kursem wymiany to warto skorzystać z tej opcji. Standardowo przy wymianie PLN na USD bank skorzysta z bardzo niekorzystnego przelicznika walut i pobierze znaczną opłatę za przelew do USA lub Kanady (około 100-150zł). Ważne aby w takim wypadku wybrać opcję płatności OUR – bez obciążania rachunku odbiorcy – w przeciwnym wypadku na rachunek odbiorcy dotrze zbyt mała kwota i pojazd może nie zostać wydany.

Opcja 2 – PRZEZ POŚREDNIKA PŁATNOŚCI
Zdecydowanie tańsza opcja ze względu na kurs wymiany, antomiast większe kwoty podlegaj dużej opłacie za przelew. Proponujemy pośrednika płatności np. firmę Transferwise. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z linku polecajcego dodatkowo otrzymasz zniżkę na pierwszy przelew.

Opcja 3 – NASZE KONTO FIRMOWE
Możesz również dokonać płatności na nasze konto firmowe w walutach PLN, USD, EUR, GBP a my zajmiemy się wszytskim za Ciebie bez dodatkowych kosztów.

Oczywiście tak. Możemy doradzić, sprawdzić i wylicytować dla Ciebie pojazd a logistykę transportu zostawić Tobie.

Oczywiście tak. Jeśli kupiłeś pojazd w USA lub Kanadzie i potrzebujesz pomocy w sprowadzeniu go do kraju – chętnie pomożemy.

W zależności od uszkodzeń – dobrą praktyką będzie skonsultowanie uszkodzeń z mechanikiem, blacharzem lub lakiernikiem przed podjęciem decyzji o przystpieniu do licytacji.

Na Twoje życzenie możemy naprawić auto w jednym z naszych warsztatów blacharsko – lakierniczych lub mechanicznych, przystosować do użytkowania w Polsce (konwersja lamp przednich oraz tylnych). Posiadamy dostęp do części zamiennych nowych i używanych z największymi rabatami większości samochodów osobowych.

Zobacz również jak naprawiamy auta sprowadzone dla klientów.